2012. március 7., szerda

Joun In-Van - Jang Kjung-Il:Árnybíró
Egy kép az első kötet első fejezetéből
   Egy birodalom ami elbukott,és egy illúz a feltámadásáról...a barátságról,és becsületről!Ez az Árnybíró,de amikor eljön értünk számot kell vetnünk azzal,hogy előle nem menekülünk,és előbb vagy utóbb a vak véletlen úgy is elé állít és akkor nem menekülhetsz:-Egy Árnybíró áll előttetek!



Megnéztem a mangám elejében hogy írtam alá….így néz ki:KOLLERITS NATÁLIA 6/A azaz,ezt a mangát Én 2006-ban kaptam,és hogy honnan vagyok ebben ilyen biztos?Azért,mert tudom úgy jártam az osztájokat,hogy megeggyeztek az évszámokkal 2002-ben 2.-os voltam 2006-ban 6.-os!Azóta nem tudtam megválni tőle,s azóta imádom!Már több mint 5 éve hogy ismerem,és megvan ez a manga sorozat,de eddig nem ismerkedtem meg olyan másik mangával ami jobban a szívembe lopta volna magát!Emlékszem volt olyan még általános iskolás voltam,és ebédet fizettem be,de tudtam aznap jelenik meg,és lecsentem a befizetés árából,hogy meg tudjam venni a könyvet >.< !Azóta már 2 kötet kivételével de mind megvan,a 17+1 kötetes manga sorozat!A történet,a rajzolása is teljesen egyedi stílust tükröz ez volt az ami megtetszett benne,és amiért olyan kiemelkedő a számomra!

   Az anime változat is hihetetlenül tetszett amit szintén 2006-ban egy animeconon láttam,és egészen addig fogalmam sem volt arról,hogy megfilmesítették,aztán találtam egy nagyon jó vedot a YouTube-on íme:

   Bár az anime jócskán eltér a manga változattól,attól még megtalálható benne Munszu,Csunhjang,Magó,Monrjon.Persze félre értés ne essék imádtam-na jó bevallom olvastam az összes kötet így nekem Vonszul-Rang a nagy szívtipróm,és mélyen sajnáltam hogy Ő nem kapott benne szerepet,de ez van,kárpótol az akciódús-harcokkal tűzdelt jelenetek!A zene isteni volt,és látszott nem 2 perc alatt csapták össze,az anime olyan egyedi mint a manga rajzstílusa!A manga és anime most vetekszik egymással,mert mindkettő hihetetlenül gondosan és jól van megcsinálva!

Az első kötetnek 2 borítója is van,ez volt a 2 kiadású
   A kedvenc mangám,és mind a szívemhez nőttek-bár azért bevallom van egy hiányosságom,a 17. kötet után megjelent plusz kötet,valamint az 5. kötet nincs meg,de idővel persze megszerzem >.< -,mivel minden kötete megvan,és egy hatalmas öröm hogy ezt a véletlennek hála találtam!!Még annó évekkel ezelőtt anyukámmal elmentünk megnézni a Rómeó és Júliát-ami szintén egy nagy öröm volt aznap este,emellett a fantasztikus manga fölfedezése mellett-,és akkor nem messze a színháztól volt egy vásár,ahol könyveket árultak,és ott fedeztem fől,mondom puszta vak véletlennek köszönhetően,akár csak a könyvben egy Onshi megjelenése a szegények megmentésénél!A manga nagyon jól kezdődik,minden egyes fejezet kezdetén elhangzik,az amúgy fülszövegnek számító írás:


"Valamikor rég,messze Keleten,a Dzsusin birodalomban szolgáltak az Árnybírák.A harcos-bírák,akiket saját nyelvükön Angjo Onshinak neveztek,a császár megbízásából járták a birodalmat,hogy letöröljék a helytartói önkényt és igazságot hozzanak a népnek.Álruhában utaztak,és a császári Mahai Pecséttel szolgáltattak törvényt.S bár Dzsusin elbukott,egy magányos Árnybíró máig folytatja útját…"
A manga eredeti borítója,így adták ki először...

 Az első kötet nekem nagyon megnyerő volt,dinamikus és tényleg csak ajánlani tudom,olyan jó!!Nagyon sok benne a furfang,a mindig következő kötetben kiderülő titkok...Huuu tényleg nagyon jó!!Minden manga-és anime rajongónak egyszer legalább el kell olvasni!!
(Ja és terveim szerint,ezt a blogbejegyzést bővíteni fogom, az első 5 kötetig,mivel,ha most mangánként írnék,az kicsit sok lenne,így majd a folytatást itt megtaláljátok 5 kötetenként,és az utolsóban már 2 bejegyzés lesz,no meg az anime elemzése!)

Jó olvasást hozzá! :)







Joun In-Van - Jang Kjung-Il:Árnybíró II.

   Egyszerűen imádtam,bár volt egy olyan érzésem az első után már nem fogok csalódni ennek a sorozatnak a folytatásában!!Amint az első kötet értékelésénél is írtam nagyon meglepődtem az egyedi Kóreai vonásokon,és hogy nem a szokásos manga stílus jegyeit hordozza,hanem részletgazdag,és nagyon tetszik,az embereken látszódó domborulatok,tónusok ábrázolása!A stílusa egyedi a borítói mindig figyelemfelkeltők és nagyon jók,de ezt már az első kötet értékelésénél is írtam.

   A történet egyre jobban kezd felforrósodni Juite feltűnésével-akit amúgy az anime változatban is láthatunk-,csak azt sajnálom,hogy amilyen váratlanul betoppan olyan gyorsan sajnos meg is hal és a kötetekben pár másik szereplőre szintén igaz lesz,pedig úgy a szívéhez nőnek,az ilyen röpke pillanatra befutó emberek-szerintem.Én valahogy mindig hoppon maradok,a kedvenc "gonosz" karaktereimmel,mert gyakorta elég hamar meg halnak.Olyan szereplőkbe szeretek bele,akiket megölnek,vagy maga a velejéig romlott gonosz…hah…ez van,lesz itt még nekem fejfájás Vonszul-Rang miatt is >.<
Munszu ebben a kötetben az első fejezetben,egy igen gonosz,és romlott,de roppant ravasz és okos oldalát mutatta be.Még számomra is ijesztő volt a manga,ahogy visszaadta a rajzoló.A borítónak itt most egy változata jelent meg,viszont a könyvön belül a fejezetek között egy két skicc felbukkan,amit a rajzoló a rajzoláskor készített.A történetek végénél az a jó,hogy leírja még azt is honnan meríti az Árnybíró fonala a történetet,hogy ez nem csak egy "légből" kapott ötlet.Azokat mindig nagy érdeklődéssel olvasom,és sokszor elámulok miket meg nem tudok.
  
   De mondom,izgalommal,vegyes örömmel várom a folytatást-amit amúgy már olvastam,de nem gond az ismétlés….áh nem a tudás anyja,hanem az élvezet,habzsolása xD

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése